Elever

Søstjerneskolen er lavet til elever, som har svært ved at passe ind på de skoler, som de har gået på tidligere.

Der er så mange børn og unge, som elsker at lære alt muligt og som har faglige talenter inden for forskellige emner, men som af alle mulige grunde har svært ved at være en del af det almindelige skolesystem.

Vi ved, at alle elever gerne vil være en del af et socialt fællesskab, hvis der er tryghed nok og at alle elever gerne vil være sammen med voksne, som kan ”se” hvem de er, og som kan gribe dem, hvis noget bliver svært og som ikke skælder ud eller får én til at føle sig forkert.

Vi ved også, at de elever, som kommer til Søstjerneskolen har været ude for så mange ting, som har været ubehagelige og at det er svært helt at tro på, at en ny skole vil gøre tingene på en anderledes og bedre måde.

Hvis man er elev på Søstjerneskolen, er det vigtigste samarbejde mellem skolen og eleven. Vores mål er, at den enkelte elev meget hurtigt oplever, at her er der voksne som lytter til sig og som gør alt for at prøve at forstå, hvordan man har det.

Tryghed og tillid er den vigtigste ingrediens i at gå i skole, og for nogle elever udvikles dette samtidig med at man får undervisning, der passer til én og for andre elever er det vigtigt at blive tryg, før man overhovedet kan begynde at få undervisning.

Det overordnede mål med at gå i skole på Søstjerneskolen er, at man kan blive tryg og glad og få selvtillid og en god selvfølelse i hverdagen, og at man bliver en del af et fællesskab med alt det sociale liv som følger med, og naturligvis også at man får undervisning og indhenter det forsømte faglige og at man bliver rigtig glad for at blive undervist igen, før man skal videre udi livet.

Læs mere om dagligdagen